Twierdzi się, że winnica pokazuje swój prawdziwy potencjał dopiero przy trzecim pokoleniu winiarzy. Produkcja wina jest procesem bardzo skomplikowanym i wymagającym. Potrzebna jest tu rzetelna wiedza, niemałe nakłady finansowe, cierpliwość i ponadprzeciętne kubki smakowe. Winnica Żelazny, którą chcemy przybliżyć Wam dzisiaj, położona jest pośród malowniczych wzgórz miejscowości Łaz i Zabór niedaleko Zielonej Góry, czyli miasta Winobrania. To rodzinna winnica, której właściciele podkreślają, że winiarstwo nie jest zawodem, lecz stylem życia. Ich wina zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia, ale to dbałość o szczegóły w procesie produkcji sprawia, że produkowane przez nich wina cechują się wysoką jakością, głębokim aromatem i smakiem. 'Żelaznej' butelki nie zapomnisz! Co więcej, Winnica Żelazny jest prowadzona właśnie przez trzecie pokolenie winiarzy.

Szlachetny smak, żelazne zasady!

Otwierając dowolną butelkę wina, niezależnie od koloru i wytrawności, przekonacie się, że slogan marki to nie puste słowa pisane ładnym fontem. Wiele polskich winnic posiada niestety charakterystykę typową dla win młodych. Doświadczenie z takim trunkiem jest wtedy krótkie, a czasem wręcz agresywne. Warto również wspomnieć, że jednym z kluczowych momentów podczas produkcji wina jest proces fermentacji, który może skutecznie zepsuć nawet najlepsze zbiory. Winnica Żelazny jest więc prawdziwą perłą na mapie polskiego winiarstwa. 

To, co wyróżnia wina spod dużej „Ż” to niespotykany balans, piękny kolor i bogactwo aromatów. Są to cechy, które mogły zaistnieć jedynie dzięki rzetelnej wiedzy i dbałości na każdym etapie produkcji 

Rozwój i odważna oferta

Jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko podejście do rozwoju przedsiębiorstwa, to rodzina ‘Żelaznych’ może być dla większości przykładem. Uprawa winorośli właściwych "vitis vinifera” jest kolejnym dowodem na to, że winnica stawia sobie poprzeczkę bardzo wysoko i nie ucieka w produkcje samych kupaży. Mieliśmy niebywałą okazję spróbować nadchodzącego rocznika 2019 i z ręką na sercu możemy Was zapewnić, że wina te smakują rewelacyjnie. W ofercie znajdują się między innymi: Muskat Moravsky, Riesling, Chardonnay, Traminer, wielokrotnie nagradzany Muscaris, Regent i wielki powrót różowego Monarch Rose, które w tym roku będzie edycją specjalną i najprawdopodobniej stanie się pokazową „Żelazną Damą”.  Największą inwestycją w historii marki jest budowana właśnie Winiarnia, która stanie się swoistym centrum marki. Lubuskie jest pełne producentów wyrobów regionalnych, tak więc z pewnością nowa siedziba winnicy będzie miała w swojej ofercie degustacje z udziałem takich produktów. Poniżej kilka ujęć, które dadzą Wam przedsmak tego przedsięwzięcia, aczkolwiek nie możemy pokazać Wam zbyt wiele ;) 

Warto również wspomnieć o tym, że portal Winicjatywa.pl określił ‘żelaznego’ Muscarisa, jako wino, które bez wątpienia dołącza do panteonu najlepszych polskich win słodkich. Naszym zdaniem siła marki skrywa się również pod postacią fenomenalnego Muscata Moravskiego, orzeźwiającego Rieslinga oraz czerwonego Monarch Regenta, który zawstydzi nie jedną hiszpańską Rioję. Do najważniejszych osiągnięć winnicy można z pewnością zaliczyć:

1. Wino RR Roter Riesling 2018

(dedykowany Grupie Akrobacyjnej Żelazny) - finalista Polskich Korków 2019

2. No.1 Muscaris 2018 - dwukrotny srebrny medalista w Ogólnopolskich Konkursach: 

VI Konkurs Polskich Win Jasło 2019 oraz X Ogólnopolski Konkurs Win w Zielonej Górze

3. Wielokrotne rekomendacje win nadawane podczas wyboru Wina Winobraniowego

w Zielonej Górze 

4. Wino No.3 Monarch Rose 2016 - złoty medalista VII Ogólnopolskiego Konkursu Win

w Zielonej Górze.

Doświadczenie z marką

Nie ukrywamy, że jest jeszcze jedna kwestia, dzięki której Winnica Żelazny wyprzedza swoją konkurencję o kilka długości. Komunikacja wizualna. Ich komunikat jako marki, nazwiska, tradycji rodzinnych jest bardzo spójny, co sprawia, że doświadczenie zaczyna się już od momentu trzymania butelki. Charakterystyczne nazwisko posłużyło jako fundament oryginalnego brandu, który jest wręcz techniczny. Product Design to ciekawa typografia, minimalistyczny projekt oraz key visual marki, który określa kolor tego, co znajduje się w butelce. Wszystko opakowane w elegancką, grafitową etykietę butelki. To z kolei oznacza, że każdy, kto otrzyma butelkę ‘Żelaznych’ w prezencie, będzie wiedział, że ma do czynienia z winem wyjątkowym. Brawo!

Źródło: Krzysztof Skotnicki / Magazyn The ARQ

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Produkt dodany do Ulubionych

Ta strona używa plików cookies (ciasteczka). Polityka Cookies  Polityka Prywatności