Serwis DARWINA.PL jest przeznaczony dla osób pełnoletnich.

Wchodząc na stronę potwierdzasz, że masz ukończone conajmniej 18 lat

Mam mniej niż 18 lat - Wychodzę

Darmowa dostawa już od 250zł

Dostawa za free od 250zł

  • Język: Polski Polski
  • Zmień

Język:

0 Ulubione
Koszyk
Spełniono warunek darmowej dostawy Koszyk
Koszyk

Fundamenty DARWINA.PL

FUNDAMENTY DARWINA.PL

Jesteśmy firmą handlową. Nasz biznes opiera się na sprzedaży. Dobra sprzedaż opiera się na Klientach. Zadowolonych Klientach. Aby Klienci byli zadowoleni należy ich zrozumieć. Aby ich rozumieć należy rozumieć siebie samego. 

Aby zrozumieć siebie potrzebna jest podstawowa wiedza o naturze ludzkiej i wartościach na których można zbudować cennego i wartościowego siebie. 

Tak samo jest z pracą w naszej firmie. Aby być Wartością dla firmy trzeba zrozumieć naszą misję. A misja jest prosta.

SŁUŻYĆ LUDZIOM - oto Fundament filozofii  DARWINA.PL. 

Aby dobrze im służyć, zawsze mówimy prawdę. 

Jeśli czegoś nie wiemy, to przyznajemy się do tego. 

Służymy Wszystkim wg. priorytetowości: 

  1. KLIENTOM

  2. WSPÓŁPRACOWNIKOM

  3. DOSTAWCOM

  4. PAŃSTWU czyli całej Społeczności

  5. ŚRODOWISKU - postawa eko. 

 Najważniejszy jest KLIENT. Bez troski o niego trzy pozostałe grupy z listy nic nie dostaną. To Klient jest sponsorem WSZYSTKIEGO!!!! 

 Naszym mottem jest: 

KAŻDY CZŁOWIEK KTÓRY WCHODZI DO NASZEGO SKLEPU MA CZUĆ SIĘ LEPIEJ GDY Z NIEGO WYCHODZI. 

 Jak się dba o Klienta w DARWINA.PL? 

 Troskę o Klienta dzielimy na dwie strefy: Obsługę (Serwis) i Sklep (Merchandising). 

OBSŁUGA

Obsługa to bardzo szerokie pojęcie. Każdy z Was ma doświadczenie jak obsługują w dyskoncie, i każdy z Was ma wyobrażenie jak obsługują w restauracjach z gwiazdkami Michelin. My musimy obsługiwać wg standardów pięciu gwiazdek.. 

Gwizdka nr 1 - Nastawienie do Pracy i Gościnność

Jeśli praca w tej firmie ma Cię boleć, sprawiać Ci trudność, przykrość to najlepiej się nie zatrudniaj. Jeśli już pracujesz - zrób coś z tym. Masz dwie drogi; po pierwsze możesz się zwolnić. W większości przypadków będzie to dla wszystkich najlepsze rozwiązanie. Druga droga to zrozumienie dlaczego jesteś w takim stanie emocjonalnym, który sprawia, że jest ci ciężko. Samemu trudno jest odpowiedzieć sobie na to pytanie, ale w firmie jest kilka osób które możesz o to zapytać i  przegadać ten temat. Dlaczego warto? Zdradzam sekret: Dlatego że w każdej innej firmie też będziesz miał ten negatywny stan dopóki ktoś nie pomoże Ci go zrozumieć.’ 

Dzięki zrozumieniu, że jedyny sens przychodzenia do pracy jest wtedy gdy jesteśmy zaangażowani, chętni, głodni każdego dnia stawać się lepszym w OBSŁUDZE DRUGIEGO CZŁOWIEKA to klucz do życiowego sukcesu. Może brzmi patetycznie, ale tak jest. 

I CHOĆBY NIE WIEM ILE TO WYŚMIEWAĆ TO NIKT TEGO NIE ZMIENI. 

Gwiazdka nr 2 - Ciekawość Drugiego Człowieka

Aby obsługiwać po mistrzowsku (czytaj: być dobrym człowiekiem) trzeba poznać drugiego Człowieka. Zanim poznacie jego potrzeby, czyli informacje co chciałby kupić albo czego chciałby się dowiedzieć, warto zadać sobie pytanie ”co chciałbym wiedzieć o tym Człowieku?” 

Od tego zaczyna się budowanie relacji międzyludzkiej. Warto znać: 

imię

zawód

zamieszkanie

jak się zaczęła przygoda z winami

co lubi czego nie lubi

Gwiazdka nr 3 - Rozpoznanie Potrzeby

Aby Klient wyszedł ze sklepu zadowolony musi kupić lub dostać to po co przyszedł. Jeśli mamy towar, który potrzebuje to mu go oferujemy. Deal done? Nie do końca!!!! 

Oprócz sprzedania Klientowi tego co chciał należy mu dać coś jeszcze. Należy podzielić się z nim pozytywnym nastawieniem (gościnność). Dodatkowo należy dać mu informacje co jeszcze może u nas kupić (dzielenie się wiedzą). Należy mu pokazać, że mamy wina i alkohole z całego świata(dajemy wybór). Należy się pochwalić pet natami, skin kontaktami, dzikusami z Austrii, piwami kraftowymi, akcesoriami (profesjonalizm). 

Ale jeśli nie mamy tego czego szuka to zawsze musimy DAĆ mu informację na temat produktu. Kluczem do sukcesu w rozpoznawaniu potrzeby jest zdobycie informacji 

Prosimy Klienta o Imię i numer telefonu albo email (wizytówkę) i robimy notatkę CRM z info czego potrzebuje. Klienta informujemy, że będziemy go powiadamiać na bieżąco o tym co wiemy na temat towaru, którego szuka. 

Gwiazdka nr 4 - Dotrzymanie słowa - Zrealizowanie Potrzeby

Nie wystarczy zdobyć kontakt. Trzeba jeszcze zrobić wszystko aby DOWIEŚĆ TEMAT: Trzeba:

  • znaleźć produkt i poinformować Klienta o dostępności i cenie

  • dodać dane do PCM i CRM

  • zamówić i poinformować Klienta o dostępności

  • sprzedać i okazać wdzięczność

Proste, prawda!

Gwiazdka nr 5 - Profesjonalizm i Wdzięczność

Profesjonalna obsługa to:

  • miłe i życzliwe przywitanie Klienta w sklepie

  • mówienie TYLKO PRAWDY - często wymaga przyznania się do własnej niewiedzy, ale nic w tym złego

  • rozpoznanie jego potrzeby

  • wzięcie odpowiedzialności na siebie za jakość towaru i decyzje

  • zaproponowanie dodatkowych produktów

  • zaproponowanie torebki zakupowej albo kartonu i zrobienie rączki z taśmy

  • podziękowanie za zakupy!!!!!!!!!!

  • zaproszenie na ponowne zakupy do naszych sklepów 

  • danie jasnego komunikatu Klientowi, że jesteśmy mu wdzięczni, że jest z Nami i u nas kupuje

SKLEP - przyjemne miejsce

Aby pokazać troskę, szacunek i dbałość o Klienta trzeba mu pokazać jak dbamy o PRODUKT. Jedynym sposobem na to jest pokazanie mu zadbanego sklepu. Oto proste zasady ZADBANEGO SKLEPU: 

  • czysta podłoga

  • czyste szyby

  • ładny zapach w sklepie (zawsze umyta mikrofalówka oraz brak śmierdzących żarciem opakowań w śmietniku na zapleczu i pod ladą) 

  • jazzowa muzyka w tle

  • towar na półkach - brak dziur na półkach (puste miejsca)

  • cenówki na każdym towarze indeksowym

  • nie stawiamy butelek na podłodze (Klienci butelki stawiają przy talerzu w domu)

  • towar może stać w wyjątkowych okolicznościach na podłodze ale TYLKO w kartonie zbiorczym. 

  • wszystkie lampy muszą się świecić

  • na ladzie ma panować porządek

  • półeczki przy ladzie mają być puste aby Klient mógł tam postawić torbę albo towar

  • przed sklepem musi być poodkurzane

  • szyld ma być czysty

  • na regałach z winami na drugiej i trzeciej półce od dołu nie stawiamy win droższych niż 69,90 a minimum połowa musi być tańsza niż 50 pln

  • w sklepie ZAWSZE muszą być produkty MUST HAVE

  • KAŻDY produkt w sklepie musi mieć swój poprawny kod EAN

  • priorytetem w sklepie jest ZAWSZE Klient